Acum 5 ani

“Odată cu intrarea în franciza LaDoiPaşi am trecut la comerţ modern”

Partener LaDoiPaşi: Odată cu intrarea în franciza LaDoiPaşi am trecut la comerţ modern”

 

Magazinul Luchian din comuna Halchiu, judetul Brasov, a fost inaugurat în 2002 şi  a funcţionat timp de 10 ani ca magazin de proximitate, cu servire la tejghea şi  o ofertă care cuprindea în cea mai mare parte produse alimentare şi de uz casnic. În 2012, odată cu intrarea în franciza LaDoiPaşi, magazinul a trecut printr-un proces de remodelare completă, de la sortimentaţie şi  programe de gestiune a stocurilor la amenajarea magazinului şi instruirea angajaţilor. În acest fel, afacerea a ajuns la o cifră de vânzări de 150.000 de lei pe lună.

 

Remodelarea a venit ca rezultat al serviciilor de consultanţă primite din partea experţilor METRO Cash & Carry, accesibile pentru proprietarii magazinelor LaDoiPaşi  atât în faza de lansare a afacerii, cât şi  în cea de consolidare. Suportul oferit de METRO Cash & Carry acoperă domenii variate cu impact direct asupra creşterii business-ului, de la alegerea sortimentaţiei şi a instrumentelor de gestiune şi monitorizare,  până la strategii de marketing localizate. Dintre acestea, proprietarul magazinului Luchian – LaDoiPaşi  enumeră activităţile de promovare şi ofertele promoţionale ca fiind instrumentele cu cel mai mare impact asupra creşterii afacerii sale.

„Intrând în franciza LaDoiPaşi, am trecut la comerţul modern”

Contractul de franciză încheiat cu METRO Cash & Carry nu stipulează obligaţii privind politica de preţuri sau sortimentaţia din magazin, proprietarul fiind liber să aleagă produsele şi  furnizorii. Cu toate acestea, în magazinul din Halchiu se găsesc multe produse marca proprie METRO, despre care proprietarul spune că le-a păstrat în ofertă pentru că cererea este constantă: „Produsele marca proprie sunt foarte bine primite de către clienţi, pentru că oferă un raport calitate – preţ foarte bun. Sortimentaţia pentru autoservire a fost aleasă împreună cu reprezentanţii METRO, specialişti din programul Trader Support & Partnership, dar am păstrat şi  o parte din oferta anterioară, pentru care aveam o cerere ridicată”.

Lansat în 2008, programul Trader Support & Partnership oferă consultanţă pentru profesionalizarea clienţilor revânzători şi modernizarea magazinelor acestora. Împreună cu proprietarul magazinului Luchian, METRO Cash & Carry România a evaluat situaţia de piaţă şi afacerea acestuia, iar pe baza datelor rezultate a elaborat măsuri de optimizare a activităţii magazinului. O astfel de măsură a reprezentat-o alcatuirea sortimentaţiei în funcţie de nevoile clienţilor şi includerea unor elemente de diferenţiere faţă de competitorii din proximitate.

“Odată cu intrarea în franciza LaDoiPaşi  am trecut la comerţ modern, am reamenajat spaţiul astfel încât le putem oferi clienţilor o experienţă de cumpărare mai placută şi am modificat oferta de produse pentru a veni mai rapid în întâmpinarea nevoilor clienţilor. Sortimentaţia include momentan produse fresh food, dry food, legume şi  fructe (de altfel, foarte căutate de către clienţi), dar şi  produse non-food, cum ar fi articole textile şi  electronice”, declară proprietarul magazinului Luchian.

 

În ceea ce priveşte aprovizionarea, aceasta se face de la METRO Cash & Carry, care oferă posibilitatea comenzilor online cu livrare în magazin. Colaborarea foarte bună cu şefii de raioane este un alt aspect care influenţează alegerea furnizorului, la care se adaugă şi beneficii financiare care ţin de volumul achiziţiilor.

Investiţie iniţială: 2.500 euro

Costurile intrării în franciza LaDoiPaşi s-au ridicat la 2.500 de euro, investiţie pe care proprietarul estimează că o va recupera în 12 – 15 luni. Investiţia a fost condiţionată, în cea mai mare parte, de suprafaţa destul de mare a magazinului, de 98 mp şi de nevoile identificate de către consultanţi, pornind de la utilităţi şi echipamente de bază şi ajungând la softuri profesioniste de gestiune şi control. Proprietarul magazinului Luchian spune că reamenajarea magazinului a fost o surpriză foarte bine primită de către clienţi şi  o consideră unul din motivele creşterii fluxului de cumpărători.

Pe termen scurt, o prioritate cu impact asupra dezvoltării afacerii o reprezintă training-urile pentru personalul magazinului, oferite de către METRO Cash & Carry, pe care comerciantul le consideră un instrument de promovare cât se poate de eficient.



« inapoi la stiri